Σάββατο, 19 Νοεμβρίου 2011

Η αποχέτευση στο Πόρτο Ράφτη ( 22/9/2005)

Δημοσίευμα στην εφημερίδα Πολίτης Πόρτο Ράφτη, φύλλο Νο 22, Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου 2005.

Ο ΔΗΜΟΣ ΤΟΥ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ  οφείλει να εξηγήσει στο κόσμο του Πόρτο Ράφτη γιατί  δεν έχει αλλά και πότε θα έχει ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗ η πόλης του ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ.

Σήμερα προβάλλεται ένα ισχυρό επιχείρημα από παράγοντες του Μαρκοπούλου που λέει 
Το Πόρτο Ράφτη θα έχει αποχέτευση στα 5 χρόνια με φορέα τον Δήμο του Μαρκόπουλου ο οποίος έχει ήδη ξεκινήσει τα έργα της αποχέτευσης , ενώ με φορέα την ΕΥΔΑΠ που δεν έχει ακόμη ξεκινήσει τα έργα της αποχέτευσης θα χρειαστεί η αποχέτευση να έλθει στον Πόρτο Ράφτη τουλάχιστον 15 χρόνια.

Μακάρι όμως να ήταν τα πράγματα έτσι. Τότε οι κάτοικοι του Πόρτο Ράφτη θα συστρατέυονταν μαζί με τους κατοίκους του Μαρκόπουλου για να εκτελέσει ο Δήμος Μαρκοπούλου το έργο της αποχέτευσης με δικές του επιλογές και τις δικές του δυνάμεις και να μην εξαρτάται από την ΕΥΔΑΠ.  Προϋπόθεση βεβαίως θα ήταν η αξιοπιστία του Δήμου, η εξασφάλιση των πόρων και η κατάθεση σαφούς χρονοδιαγράμματος εκτέλεσης του έργου.

Τα πράγματα όμως δεν είναι έτσι, γιατί

  1. Ο Δήμος Μαρκοπούλου πρωτοπορώντας από όλους τους Δήμους της Ανατολικής Αττικής ξεκίνησε την αποχέτευση ήδη από το 1992, εξασφαλίζοντας πόρους από την Ευρωπαϊκή Ένωση και στο όνομα της παράκτιας ζώνης που διέθετε δηλαδή το Πόρτο Ράφτη, ώστε να προστατευθεί κατ' αρχήν η θάλασσα από τα αστικά λύματα και μετά βεβαίως και οι χερσαίες περιοχές του Δήμου δηλαδή η πόλης του Μαρκοπούλου. Στα 14 χρόνια που πέρασαν έγινε ακριβώς το αντίθετο, ο Δήμος Μαρκοπούλου προώθησε το χερσαίο τμήμα της αποχέτευσης προς την πόλη του Μαρκοπούλου , ενώ εγκατέλειψε το παράκτιο τμήμα, δηλαδή την πόλη του Πόρτο Ράφτη στο όνομα της οποίας επήρε τα λεφτά.

  1. Η ΕΥΔΑΠ ήταν και πιστεύω ότι ακόμη είναι ο κεντρικός φορέας αποχέτευσης που έχει ήδη αναλάβει από την Πολιτεία και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή την υλοποίηση του έργου της αποχέτευσης σε ολόκληρη την ανατολική Αττική. Το έργο της αποχέτευσης έχει κατατμηθεί σε τρία τμήματα, το βόρειο, το κεντρικό και το νότιο για να διευκολυνθεί τεχνικά η υλοποίησης του έργου. Τα έργα έχουν ήδη ξεκινήσει στο νότιο τμήμα, ενώ στα άλλα δύο τμήματα οι μελέτες θα πρέπει να έχουν υποβληθεί εντός του επομένου χρόνου 2006. Ο αποδέκτης των επεξεργασμένων λυμάτων θα είναι ο ευβοϊκός σε σημεία και βάθη που εμφανίζεται η μεγίστη ικανότητα αυτοκαθαρισμού της θάλασσας. Τα σημεία αυτά καθορίζονται ύστερα από μελέτες του Ελληνικού Κέντρου Υποθαλάσσιων Ερευνών ( Υπ. Ανάπτυξης ).

  1. Ο Δήμος Μαρκοπούλου γνώριζε ήδη από το 1994 και έκανε δεκτό το προγραμματισμό της  ΕΥΔΑΠ για το ΚΕΛ Αεροδρομίου, τον αποδέκτη του Ευβοικού, την αποχέτευση του Πόρτο Ράφτη στο ΚΕΛ αεροδρομίου και την διάθεση του επεξεργασμένου λύματος του ΚΕΛ Μερέντας  στον αγωγό διάθεσης του ΚΕΛ αεροδρομίου ( σχετικά ντοκουμέντα στο προηγούμενο φύλλο της εφημερίδας ). Οι συναντήσεις και οι συζητήσεις του Δήμου Μαρκοπούλου και του Δημάρχου κ. Μαγουλά με την ΕΥΔΑΠ συνεχιστηκάν το 2003 και το 2004. Δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια ο ισχυρισμός του Δημάρχου  ότι ήταν ανενημέρωτος.

  1. Όταν ο Δήμος Μαρκοπούλου δεν μπόρεσε 14 χρόνια να κατασκευάσει αποχέτευση στο Πόρτο Ράφτη, πως θα μπορέσει τώρα να την κάνει ! και μάλιστα σε 5 χρόνια !

  1. Ο ιδιωτικός φορέας και η αυτοχρηματοδότηση δεν είναι αρκετά να φέρουν σε πέρας το έργο της αποχέτευσης του Πόρτο Ράφτη, χωρίς ένα ισχυρό οργανωτικά-τεχνικά και αξιόπιστο Δήμο .



Θα μπορούσε η Δημοτική Αρχή ή οι τυχόν επίδοξοι διεκδικητές της Δημαρχίας να πληροφορήσουν καθαρά και υπεύθυνα το κόσμο του Πόρτο Ράφτη πως θα εξασφαλίσουν αποχέτευση στον Πόρτο Ράφτη με ή χωρίς την ΕΥΔΑΠ . Από που θα εξασφαλίσουν τους αναγκαίους οικονομικούς πόρους και φυσικά το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης το έργου.
Η αποχέτευση του Πόρτο Ράφτη στο βιολογικό της Μερέντας συνεπάγεται επέκταση της μονάδας του βιολογικού. Η λεγόμενη Β! φάση προβλέπει βιολογικό για εξυπηρέτηση 140000 κατοίκων. Ο σημερινός βιολογικός είναι για 40000 κατοίκους. Τον παιδεύουμε από 15ετίας και δεν λειτουργεί ακόμα. Πως θα κατασκευάσουμε βιολογικό για 100000 κατοίκους επιπλέον και εσωτερικό δίκτυο του Πόρτο Ράφτη ( της παράκτιας ζώνης μόνο ), που ισοδυναμεί σχεδόν με το σύνολο του δικτύου της πόλης του Μαρκόπουλου, των Καλυβίων και του Κουβαρά μέσα σε 5 χρόνια;
Μπορεί ο Δήμος να εγγυηθεί από μόνος του την υλοποίηση της αποχέτευσης στο Πόρτο Ράφτη ? έχει την τεχνική συγκρότηση ? Προτιμά να διαχειρισθεί από μόνος του την αποχέτευση ή να την εντάξει στο προγραμματισμό της ΕΥΔΑΠ .
Κριτήριο του θα πρέπει να είναι ΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ, η επιλογή  που θα εξασφαλίσει περισσότερες πιθανότητες  υλοποίησης της αποχέτευσης στο Πόρτο Ράφτη, ώστε να μειώσει τον  κίνδυνο να απογοητεύσει ξανά τους κατοίκους του Πόρτο Ράφτη .
 Θα μπορέσουν εντός του 2006 να καταθέσουν τις προτάσεις τους ? Τα πρόστιμα για την έλλειψη αποχέτευση στους Δήμους άρχισαν να πέφτουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
   Οι κάτοικοι του Πόρτο Ράφτη απογοητευμένοι από τις κατά καιρούς υποσχέσεις , κατανοώντας τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις που καθυστερούν την υλοποίηση πολλών από αυτές- οπλίζονται με υπομονή, αλλά αγανακτούν και θυμώνουν όταν τους ξεγελούν με ψεύτικες υποσχέσεις και πληρώνουν ανάλογα με το μόνο όπλο που τους παρέχει το Δημοκρατικό μας πολίτευμα, την ψήφο τους.

Γιώργος Κατσούρας
Πρόεδρος Εξωραιστικού και Ναυτικού Συλλόγου Κορώνης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου