Το Ισλάμ διαθέτει μεγάλη φιλολογία, αλλά το βασικό του βιβλίο είναι το Κοράνι, όπως και τα έργα όσων έζησαν δίπλα στον Προφήτη. Όλα αυτά συγκροτούν τη Σαρία, τον Ιερό Νόμο του Ισλάμ.Ο πιστός οφείλει να τηρεί πέντε βασικούς κανόνες εκ των οποίων η σημαντικότερη είναι τα έργα φιλανθρωπίας και κοινωνικής προσφοράς.
Σύνδεση με το προηγούμενο
Είναι η μόνη θρησκεία το Ισλάμ που έχει δημιουργηθεί από έμπορο, από αυτές τις μεγάλες θρησκείες και έχει ενδιαφέρον αυτό που σας λέω, διότι το Ισλάμ έχει μεγάλη σχέση με το εμπόριο, ο Μωάμεθ είχε πει, ότι ο καλός και έντιμος έμπορος στέκεται στα δεξιά του θεού, έχει μεγάλη τιμή το Ισλάμ στον έμπορο, στον επιχειρηματία στον έντιμο.
Ο Μωάμεθ λοιπόν ήταν ένας πολύ ευσεβής άνθρωπος και τον ενδιέφεραν τα μεταφυσικά και οι θρησκείες και ξέρουμε ότι πέρασε τμήμα της ζωής του, παράλληλα με την εμπορική του δράση, επεδίωκε να έλθει σε επαφή με Εβραίους και με Χριστιανούς και να συζητάει με Ραβίνους και με Ιερείς για να καταλάβει τις συλλήψεις αυτές των προηγουμένων θρησκειών και προσέξτε έχει ενδιαφέρον, οι χριστιανοί της περιοχής εκεί στην εγγύς ανατολή που αυτός κινούνταν, ποιας τάσεως είναι οι περισσότεροι, είναι μονοφυσίτες, δηλαδή ο Μωάμεθ γνώρισε κατά κύριο λόγο, ένα μονοφυσιτικό χριστιανισμό, γιατί υπάρχουν πολλές μονοφυσιτικές ομάδες εκεί πέρα, η μέση και εγγύς ανατολή χαρακτηρίζονταν από τους μονοφυσίτες, είχαν δημογραφική υπεροχή οι μονοφυσίτες σε σχέση με τους οπαδούς των κεντρικών απόψεων, το λέω αυτό γιατί οι συλλήψεις του Μωάμεθ όταν τελικά άρχισαν να βλέπουν το φως και να παίρνει διάδοση η διδασκαλία του, για ένα διάστημα θεωρήθηκαν ως χριστιανικές μονοφυσιτικές απόψεις, ο Ιωάννης Δαμασκηνός είναι αυτής της εποχής και στα κείμενα του που αναφέρεται στον Μωάμεθ, ως ιδρυτή μονοφυσιτικής αιρέσεως, δεν κατάλαβε ο Ιωάννης Δαμασκηνός ότι είναι μια άλλη θρησκεία, διότι ακόμα ήταν πολύ νωρίς τα πράγματα, ξέρετε όταν πρωτοξεκινάει μια θρησκεία δεν έχει ακόμα αποκρυσταλλωθεί καλά, οπότε διάφορα σημεία στην διδασκαλία του Μωάμεθ αυτό υπονοούσαν ότι είναι ένας χριστιανός, από τους πολλούς που βλέπει τον Ιησού με άλλη ματιά από ότι η κεντρική πλευρά.
Αυτός ο Μωάμεθ ήτανε όπως φαίνεται πολύ μεταφυσικό άτομο, ασχολούνταν με τα θέματα αυτά και ο θεός του έκανε τη χάρη, δηλαδή τι συνέβη? Του παρουσιάστηκε ο αρχάγγελος Γαβριήλ και του μίλησε και του είπε, ότι θα του μεταφέρει την θέληση του θεού, άρα τι θα γινόντανε αυτός ο έμπορος? Προφήτης, αυτή είναι η θέση του προφήτη και ο αρχάγγελος Γαβριήλ του είπε, θα σου μεταφέρω την θέληση του θεού και να την έχεις καλά στο νου σου, ο Μωάμεθ είπε, μα εγώ δεν ξέρω γράμματα, ήξερε να διαβάζει αλλά δεν ήξερε να γράφει και του είπε ο Άγγελος μην ανησυχείς αυτό το θέμα είναι λυμένο και άρχισε να του υπαγορεύει στην ουσία το Κοράνι, το Κοράνι δηλαδή δεν είναι έργο του Μωάμεθ, είναι τα λόγια του θεού, επειδή το Κοράνι είναι μεγάλο, χρειάστηκε ο Αρχάγγελος να έλθει και να ξαναέλθει.....σε αλλεπάλληλες συνεδρίες και ο Μωάμεθ να το απομνημονεύει, γιατί δεν μπορούσε να το γράφει, ο Μωάμεθ απομνημόνευσε πλήρως το Κοράνι και αυτό επειδή ο Μωάμεθ απομνημόνευσε το Κοράνι που δεν είναι μικρό, είναι ένα αξιόλογο σε όγκο έργο, υπάρχει σε αρκετές ελληνικές μεταφράσεις και στο διαδίκτυο υπάρχει, επειδή ο προφήτης αποτύπωσε στο μυαλό του το Κοράνι στο μουσουλμανικό κόσμο το να μάθει κανείς το Κοράνι, να το απομνημονεύσει είναι μεγάλη αξία, αυτή τη στιγμή που μιλάμε, εκατομμύρια άνθρωποι θα είναι σκυμμένοι πάνω σε ένα Κοράνι και θα το μαθαίνουν, είτε μέσα σε τζαμιά, είτε στα σπίτια τους, πρέπει να σας πω, ότι το βιβλίο που διαβάζεται περισσότερο στο κόσμο είναι το Κοράνι, το βιβλίο που έχει τυπωθεί περισσότερο είναι η βίβλος γιατί οι χριστιανοί έχουν τυπώσει την Παλαιά και Καινή Διαθήκη, απλώς δεν τα διαβάζουν, ο μουσουλμάνος διαβάζει καθημερινά το Κοράνι, είναι το βιβλίο που διαβάζεται, θα μου πείτε, όχι όλοι οι μουσουλμάνοι, αλλά ένα μεγάλο ποσοστό των μουσουλμάνων, σε καμία θρησκεία δεν υπάρχουν τόσο ευλαβείς πιστοί, όσο στο Ισλάμ και επομένως το Κοράνι λειώνει στα χέρια των πιστών με μεγάλο σεβασμό και επειδή είναι τόσο σημαντικό να μάθεις το Κοράνι στο μουσουλμανικό κόσμο υπάρχει ένα είδος ολυμπιάδας αποστήθισης του Κορανίου. Όταν αργότερα χρειάστηκε το Κοράνι να γραφτεί, υπήρξε μεγάλο ζήτημα με ποια γράμματα θα γραφτεί, αν μπορεί να γραφτεί, αν γράφεται ο λόγος του θεού και τελικά κατέξηξαν ότι γράφεται ο λόγος του θεού και άλλαξαν κάποια γραφή που λέγεται κούφικη, πάντως το Κοράνι το υπαγόρευσε ο αρχάγγελος στα αραβικά, άρα η γλώσσα του Ισλάμ είναι τα αραβικά στα οποία διαβάζεται το Κοράνι σε όλο το κόσμο, μέσα στα τζαμιά δηλαδή οι προσευχές γίνονται στη γλώσσα του Κορανίου, το λέω αυτό γιατί, εντάξει, οι Άραβες είναι μουσουλμάνοι είναι και η γλώσσα τους, όμως δεν είναι οι μουσουλμάνοι Άραβες, καθόλου, είναι μειοψηφία οι Άραβες μεταξύ του μουσουλμανικού κόσμου, μουσουλμάνοι είναι οι Πέρσες, οι Τούρκοι, οι Πακιστανοί, 120 εκατομμύρια Ινδοί, μουσουλμάνοι είναι όλη η Ινδονησία, μουσουλμάνοι είναι στο Σουδάν, στη Σομαλία, στην Μαυριτανία, σε χίλια μύρια σημεία, αυτονών η γλώσσα είναι τελείως διαφορετική, δεν έχει σχέση με τα αραβικά, αλλά μέσα στο τζαμί πρέπει να διαβαστεί και λεχθεί η προσευχή στα αραβικά, αυτό ο ιμάμης αφού τελειώσει αυτή η διαδικασία της προσευχής που είναι την Παρασκευή, η Παρασκευή είναι η ιερή ημέρα του Ισλάμ, το Σάββατο των Εβραίων και η Κυριακή των χριστιανών, την Παρασκευή λοιπόν γεμίζουν τα τζαμιά, είναι ένα τζαμί εδώ και μπροστά η πλατεία Συντάγματος και γεμίζει το παν, Παρασκευή θα πάνε στην προσευχή και γίνονται σειρές, όταν προσεύχονται και μέσα στο τζαμί και απ’ έξω από το τζαμί, προσεύχονται σε σειρές, είναι υπολογισμένο ποια απόσταση πρέπει να έχεις από τον μπροστινό σου ακριβώς, διότι όλοι μαζί κάνουν κάποιες κινήσεις και μέσα σε αυτές τις κινήσεις είναι πολλές προσκυνήσεις που είναι έτσι πέφτεις μπροστά και δεν πρέπει να κτυπήσεις τον μπροστινό σου, είναι εντυπωσιακό πράγμα, γιατί κάνουν όλοι μαζί τις προσευχές και ψέλνουν όλοι μαζί και κάνουν και κάποιες κινήσεις όλοι μαζί, μερικές λένε θεέ μου είμαι μαζί σου, αφού λοιπόν γίνουν οι προσευχές και οι τελετές που πρέπει και ψαλούν οι ύμνοι και λεχθούν, μετά ο ιμάμης βγαίνει και βγάζει το κήρυγμα, το κήρυγμα γίνεται στη γλώσσα του τόπου, αλλά ότι αφορά το Κοράνι και τα ιερά βιβλία είναι στα αραβικά, αυτό έχει παίξει μεγάλο ρόλο στην διάδοση της αραβικής γλώσσας, η αραβική γλώσσα είναι μια από τις δυναμικότερες γλώσσες του κόσμου, γιατί διεισδύει στον μουσουλμανικό κόσμο μαζί με το Ισλάμ, μπαίνει και η αραβική γλώσσα και τελικά κάποιες χώρες χάνουν την γλώσσα τους και υιοθετούν τα αραβικά. Αυτό συνέβη στην Αίγυπτο, η Αίγυπτος σήμερα δεν μιλάει την γλώσσα της αρχαίας Αιγύπτου, οι Τυνήσιοι μιλούν αραβικά, οι Αλγερινοί επίσης, οι Μαροκινοί επίσης, βέβαια δεν είναι ακριβώς τα ίδια αραβικά, 22 χώρες στο κόσμο μιλούν αραβικά και συνεχίζει το πράγμα, λόγω αυτής της αιτίας, γιατί αφού ο θεός έστειλε το Κοράνι στα αραβικά, θα πρέπει να μάθεις αραβικά και να διαβάζεις το Κοράνι στα αραβικά.
Είδαμε για τον Μωάμεθ ο οποίος πήρε το μήνυμα από το θεό και αυτός μετά από την μεγάλη αυτή μεταφυσική εμπειρία, άρχισε να διδάσκει και να λέει το μήνυμα του, ποιο είναι το μήνυμα του? Στην ουσία είναι το Κοράνι, είναι αυτό το βιβλίο το οποίο είναι τόσο πολύτιμο για τους μουσουλμάνους, αν το δείτε αυτό το βιβλίο, είναι γεμάτο φράσεις αγάπης, να αγαπάει ο ένας τον άλλον, να συμπαρίστατε ο ένας στον άλλον και γεμάτοι αγάπη για τον θεό, μεγάλο σεβασμό για τον Ιησού και μεγάλο σεβασμό για την Παναγία που αναφέρονται μέσα στο Κοράνι, ο Μωάμεθ σχεδόν δεν αναφέρεται στο Κοράνι, ο ίδιος ενώ αναφέρονται πολλές φορές ο Ιησούς και η Παναγία, αυτό είναι που έκανε τον Ιωάννη Δαμασκηνό να νομίζει ότι πρόκειται για χριστιανική αίρεση, γιατί ο προφήτης, ο Μωάμεθ θεώρησε ότι οι προηγούμενες δύο θρησκείες, δηλαδή η εβραϊκή θρησκεία που και ο χριστιανισμός τιμά με πληρότητα είναι εξαιρετικά σημαντική θρησκεία, πρέπει να σας πω, ότι στο Ισλάμ η Παλαιά Διαθήκη είναι ακόμη πιο σημαντική από ότι στο χριστιανισμό, σε σημείο που κάποιοι λένε ότι το Ισλάμ, ακόμη και από τους εβραίους έχει μεγαλύτερη σχέση, έχει λατρεία με την Παλαιά Διαθήκη, γιατί ο προφήτης είχε λατρεία, άρα όλοι οι προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης έχουν την τιμητική τους στο Κοράνι, μάλιστα ο Μωάμεθ, τους δύο του γιούς, τον ένα τον ονόμασε Μούσα δηλαδή Μωυσή και τον άλλον Ιήσα, Ιησού δηλαδή, για να τιμήσει τις δύο θρησκείες που αποτελούν την βάση της δικιάς του θεώρησης.
Παλαιά Διαθήκη την δέχεται σε πληρότητα και δέχεται σε πληρότητα, δικιά του πληρότητα, τον Ιησού, τον οποίον τον θεωρεί το μεγαλύτερο προφήτη, πριν τον ίδιο βέβαια γιατί ο ίδιος είναι ο τελικός προφήτης, γιατί τιμά τον Ιησού, γιατί ο Ιησούς τιμά την Παλαιά Διαθήκη, ο Ιησούς είπε λόγια αγάπης που και εκείνος υιοθετεί και επαναλαμβάνει στο Κοράνι, τι δεν δέχεται, το Ιησού τον δέχεται ως προφήτη, αυτό το κρατάμε, αλλά με κανένα τρόπο δεν δέχεται ότι είναι Μεσσίας και γιός του θεού, το γιός του θεού με κανένα τρόπο, θεωρεί όλη η θρησκεία η μουσουλμανική, αυτή την ιστορία με τον Ιησού να είπε ότι είναι γιός του θεού, είναι μια κατασκευή η οποία συντηρήθηκε, βλάπτει και βλασφημεί το όνομα του Ιησού, διότι ο Ιησούς είναι πολύ μεγάλος προφήτης για να είπε τέτοια βλασφημία, αυτές είναι κατασκευές των μαθητών του και επομένως ο Ιησούς δεν το είπε ποτέ, τον τιμούν λοιπόν σαν προφήτη και τιμούν και την μητέρα του, ως μητέρα του Ιησού, πρέπει να σας πω το εξής, επειδή υπάρχει στο Ισλάμ μεγάλος σεβασμός για τα ζητήματα θρησκείας, να πεις για τον Μωάμεθ κάτι στραβό, δεν μιλώ για τον Αλλάχ, είσαι χαμένος από χέρι, ένα το παραμικρό και αν έχετε καθόλου μιλήσει και κάντε το, έχουμε γύρω μας ένα σωρό μουσουλμάνους, όχι σε Αλβανό γιατί οι Αλβανοί είναι μουσουλμάνοι, αλλά δεν ασχολούνται με την θρησκεία, αλλά σε κάποιο θρησκευόμενο Αιγύπτιο, Πακιστανό, Ιρακινό, θα σας πει ότι, όταν έμαθε ελληνικά και άρχισε να καταλαβαίνει, εκείνο που του έκανε να φύγουν τα μαλλιά της κεφαλής του, είναι να καταλάβει ότι ο Έλληνας λέει, το Χριστό σου, τη Παναγία σου, δεν το φαντάζεται αυτό το πράγμα, στη χώρα του δεν μπορεί να το πει και ήλθε σε χριστιανική χώρα και ακούει ολόγυρα, λες και είναι στραγάλια κάτι το απίστευτο, στις δικές τους χώρες δεν μπορούν να πουν το παραμικρό, όχι τέτοιο βαρύ πράγμα και σου λέει, πως είναι δυνατόν, τι κάνετε εσείς εδώ πέρα, υπερασπίζετε τον Ιησού πιο πολύ από εσένα, γιατί έχουν μάθει να σέβονται πάρα πολύ τα θρησκευτικά ζητήματα. Ο Μωάμεθ λοιπόν δέχεται τον Ιησού όπως είπαμε, δέχεται την Παρθένο Μαρία, ως Μαρία μητέρα του Ιησού και δίνει έμφαση στην καρτερία, δηλαδή το μήνυμα του, είναι μήνυμα αγάπης, μήνυμα συμπαράστασης και καρτερίας, πρέπει κανείς να έχει πίστη στο θεό, δηλαδή αυτό που περνάει στο Κοράνι είναι η απόλυτη πίστη στο θεό, ο θεός θα κάνει αυτό που πρέπει, σου μεταφέρει δηλαδή μια τέτοια πίστη, οπότε εσύ καρτερικά, περιμένεις, αφού είναι τόσο μεγάλος ο θεός και θα κάνει αυτό που πρέπει, εσύ να τον τιμάς, εσύ να τον πιστεύεις, και ας γίνεται τώρα κάτι ανάποδο, ο θεός ξέρει, θα έλθει αυτό που είναι να έλθει, αυτή η απόλυτη εμπιστοσύνη στο θεό που την περνάει με όλες τις εκφάνσεις.
Τώρα το Κοράνι είναι ένα τμήμα των ιερών βιβλίων του Ισλάμ, βέβαια το σημαντικότερο, γιατί είναι του ίδιου του θεού, το Ισλάμ όμως περιλαμβάνει και άλλα ιερά κείμενα που όλα μαζί λέγονται Σαρία ή αλλιώς ο ιερός νόμος του Ισλάμ, η Σαρία στον ισλαμικό κόσμο ακούγεται αυτή η λέξη 100 φορές την μέρα, βέβαια η συχνότητα εξαρτάται από πόσο θεοκρατική είναι η χώρα. Τι είναι η Σαρία, εκτός από το Κοράνι, περιλαμβάνει κείμενα και λεχθέντα από τον Μωάμεθ. Ο Μωάμεθ αφού μετακινήθηκε από την Μέκκα στην Μεντίνα όπως σας είπα, γιατί έφυγε από την Μέκκα, γιατί δεν είχε καλή υποδοχή εκεί και εχθρικό κλίμα, εγκατέλειψε την Μέκκα πήγε στη Μεντίνα και εκεί βρήκε καλή υποδοχή, οπαδούς και τελικά κατά κάποιο τρόπο έστησε μια δικιά του ηγεμονία, διότι πήρε και την διοίκηση στα χέρια του, διοίκησε, δημιούργησε και την περιοχή της Μεντίνας, έβγαλε διατάγματα σαν διοικητής, διατάγματα πρακτικά, έχουν και την υπογραφή του διότι σταδιακά έμαθε και να γράφει ή του τα γράφανε γραμματικοί και αυτός τα υπέγραφε, δηλαδή από τα χέρια του Μωάμεθ μας έχουν διασωθεί ένα σωρό κείμενα και αυτά φυσικά είναι Σαρία, ότι έγραψε ο προφήτης, ακόμη και αν οι δρόμοι της Μεντίνας πότε θα καθαρίζονται, είναι Σαρία, εκτός λοιπόν από όσα έγραψε ο προφήτης, είναι και όσα είπε, τα οποία κατέγραψαν αυτοί που τα άκουσαν, όποιος είχε ακούσει κάτι από τον προφήτη θεώρησε καθήκον του να καθίσει κάτω και να το γράψει και ξεκινάνε πάντα αυτά τα γραπτά με τη φράση, εγώ ο ταπεινός δούλος του θεού Χουσεϊν λέω ότι στην τάδε περίσταση ήμουνα με το προφήτη και έγινε αυτό το περιστατικό και ο προφήτης είπε αυτό και έκανε αυτό...αυτό είναι ιερό, όπως καταλαβαίνετε, όποιος βρέθηκε, άκουσε τον προφήτη, γράφει για αυτόν και αυτό το κομμάτι είναι επίσης μέσα στην Σαρία και μοιάζει πολύ με την δική μας Καινή Διαθήκη, διότι, τι είναι η Καινή Διαθήκη? Είναι τα λόγια του Ιησού που τα κατέγραψαν αυτοί που τα άκουσαν, δηλαδή οι μαθητές του, αυτό είναι η άλλη πλευρά της Σαρία. Βέβαια στη περίπτωση του Ισλάμ η Σαρία, το βγάζει λίγο από τα μάτια, διότι δέχεται και κείμενα που πάνε κάπως βαθιά στο χρόνο που ξεκινάνε λέγοντας, εγώ ο ταπεινός δούλος του θεού, λέω ότι ο προπάππος μου, μου είπε ότι ο πάππος του μίλησε με τον προφήτη και του είπε αυτό κτλ., βέβαια αυτά τα έγγραφα περνάν από τον έλεγχο των Ουλεμά, στο Ισλάμ υπάρχουν οι Κουλεμά, Ουλεμά λέγονται οι θεολόγοι του Ισλάμ, δηλαδή οι ιμάμηδες, δηλαδή είναι γνώστες του ιερού νόμου, θεολόγοι είναι, το λέω γιατί στο Ισλάμ δεν υπάρχουν μυστήρια, γιατί θεωρεί ότι είναι εκδηλώσεις πολυθεϊσμού, διότι στα μυστήρια έρχεται το Άγιο Πνεύμα και βέβαια το Ισλάμ δεν δέχεται με τίποτα τριπλές διαστάσεις του θεού και θεωρεί ότι δεν υπάρχει περίπτωση ο Ιησούς να είπε τέτοιο πράγμα, προφυλλάσει τον Ιησού και από αυτή την διάσταση και γιατί χρειάστηκε να έλθει νέος προφήτης? Ο θεός γιατί χρειάστηκε να στείλει νέο προφήτη, αφού είχε τόσο μεγάλο προφήτη, διότι οι οπαδοί του Ιησού παραμόρφωσαν το μήνυμα του και στην ουσία πρόσβαλαν τον ίδιο τον Ιησού, λέγοντας ότι είπε για τρισυπόστατο του θεού και ο ίδιος είναι γιός του θεού κτλ. ,αυτή είναι η λογική του δηλαδή. Όπως σας είπα λοιπόν, όλα αυτά τα κείμενα, όποια γίνονται δεκτά από τη Σουλεμά έχουν μπει μέσα στη Σαρία, στον ιερό λόγο και αυτός ο ιερός λόγος έχει κάπου κατασταλάξει, τώρα ποια δεν μπορούν να μπουν άλλα κείμενα, πάει τελείωσε, υπάρχουν βέβαια και πολλά επεξηγηματικά κείμενα, το Ισλάμ έχει τεράστια θεολογική φιλολογία, επεξεργασία από εδώ μέχρι τη Μέκκα, άμα βάλεις τα βιβλία το ένα δίπλα στο άλλο. Το Ισλάμ μοιάζει να είναι επειδή έχει τόσα πολλά κείμενα να είναι μια περίπλοκη θρησκεία, γιατί χρειάζεται να διαβάσεις πολλά, αλλά απλουστευτικά είναι απλή, όλες οι θρησκείες, εσείς ως χριστιανοί, ξέρουμε πολλά για την θρησκεία μας, οι περισσότεροι από εμάς ξέρουμε λίγα πράγματα, έτσι μας είπανε οι γονείς μας, ακούσαμε κάποια πράγματα, οι περισσότεροι, οι θρησκευόμενοι μπορεί να ψάχνουν πιο βαθιά, άρα με 5-10 πράγματα πορευόμαστε, και αυτοί λοιπόν στα απλά τους είναι πολύ απλά, δηλαδή για να είσαι μουσουλμάνος, εντάξει χρειάζεται να πειστείς ότι είσαι και να πεις 3 φορές το σύμβολο της πίστεως, το σύμβολο της πίστεως είναι απλό, είναι, “ένας είναι ο Αλλάχ ( ο θεός δηλαδή) και προφήτης του ο Μωάμεθ” λες αυτό 3 φορές ενώπιο ενός Σουλεμά, έγινες μουσουλμάνος, κατετάγης στους μουσουλμάνους, απλούστατο πράγμα, το λέω αυτό γιατί το δικό μας σύμβολο της πίστεως για να το πεις 3 φορές θέλεις ένα μεσημέρι, γιατί είναι λίγο μεγάλο, όμως κάθε θρησκεία έχει τα δικά της. Το άλλο είναι οι υποχρεώσεις του πιστού, οι υποχρεώσεις του πιστού είναι 5 και αυτές απλές, η μια είναι να πεις 3 φορές το σύμβολο και δεν το ξαναλέω, δεύτερον να προσεύχεσαι 5 φορές την ημέρα στη ανατολή του ήλιου, στη δύση του ήλιου και 3 φορές ενδιάμεσα, μάλιστα στο θυμίζει ο Ιμάμης αν είσαι σε πόλη, βγαίνει και το φωνάζει 5 φορές και δεν είναι μόνο σε ένα σημείο και με μεγάφωνα και στη δύση του ηλίου είναι καλύτερα γιατί δεν έχεις κοιμηθεί ακόμα, προσέξτε αυτές οι 5 προσευχές είναι σύντομες, τις κάνεις όπου είσαι, στέκεσαι και προσεύχεσαι, μάλιστα έχουν και ένα χαλάκι επάνω τους και να στρέφεσαι προς την πλευρά της Μέκκας, δηλαδή αν είσαι ανατολικότερα της Μέκκας να στραφείς δυτικά και αν είσαι δυτικότερα της Μέκκας να στραφείς ανατολικά, σε αυτό φαίνεται ότι ο προφήτης είχε μεγάλη εμπιστοσύνη στο αίσθημα προσανατολισμού των μουσουλμάνων, και οι Ιάπωνες κατασκεύασαν χαλάκια με πυξίδα για τον σωστό προσανατολισμό των πιστών, άλλη υποχρέωση είναι να τηρείς την νηστεία του Ραμαζανίου, το Ραμαντάνι είναι πάρα πολύ μεγάλη περίοδος για αυτούς, διαρκεί κάτι λιγότερο από μήνα, δεν είναι σταθερή γιορτή, κινείται μέσα στο χρόνο και πολύ κινείται και μπορεί να είναι καλοκαίρι, να είναι άνοιξη, να είναι χειμώνας και τότε δεν τρως και δεν πίνεις τίποτε, από την ανατολή μέχρι την δύση του ήλιου, μες στο στόμα δεν πρέπει να μπει τίποτε και έρχεται η δύση του ήλιου, βγαίνουν τα φαγιά, βγαίνουν τα νερά, βγαίνουν τα ποτά και φιλάς και τον καλό σου......στα μικρά παιδιά και στους αρρώστους δεν ισχύουν αυτά, το Κοράνι είναι λεπτομερέστατο, αυτή του τύπου η νηστεία είναι όμοια με των Εβραίων και οι Εβραίοι στις νηστείες τους δεν πίνουν και δεν τρώνε όλοι μέρα και είναι μετά την δύση, αλλά οι δύο αυτές θρησκείες, οι δύο αυτοί λαοί, την νηστεία που κάνουμε εμείς, την κάνουνε σε όλοι τους την ζωή, δηλαδή δεν τρώνε και δεν πίνουνε κάποια πράγματα σε όλη τους τη ζωή, αυτό δεν είναι η δικιά μας νηστεία? Να μην τρώμε κάποια τρόφιμα, μια περίοδο, σε αυτές τις θρησκείες υπάρχουν αρκετά τρόφιμα που δεν τα τρως ποτέ, δεν τρώνε χοιρινά, δεν πρέπει να φας κάποιο συνδυασμό τροφίμων, από ψάρια, πρέπει να είναι με αίμα ψάρια και φυσικά το τελευταίο που κάνουν είναι η επίσκεψη στη Μέκκα, υποχρεούσαι να πας, στο Κοράνι προβλέπεται αν είσαι άρρωστος, δεν θα πας αν είσαι άρρωστος, αν είσαι φτωχός, πως θα σου βάλουν χρήματα οι υπόλοιποι για να πας, ή θα πάει κάποιος άλλος για σένα, μπορεί, προβλέπονται με λεπτομέρειες όλα αυτά, ώστε να λύνεται το ζήτημα. Αφήσαμε τελευταία γιατί θέλει επεξεργασία αυτό, την πέμπτη εντολή, εγώ την λέω πέμπτη, είναι η μεγαλύτερη για το Ισλάμ, θα σας εντυπωσιάσει γιατί είναι η μεγαλύτερη και είναι γεμάτο η Σαρία με αυτό, είναι, η βαθύτατη και απόλυτη υποχρέωση του πιστού να κάνει έργα φιλανθρωπίας και κοινωνικής προσφοράς, αυτό είναι απαράβατο, μέσα στον ιερό νόμο υπάρχουν αλλεπάλληλα χωρία που εξηγούν, πως πρέπει να βοηθάς τον ανήμπορο, τον φτωχό, πως πρέπει η κοινότητα, όλοι μαζί να βοηθάει κάποιον που είναι σε δεινή κατάσταση και αυτό υπάρχει στον ισλαμικό κόσμο, ο μέσος μουσουλμάνος την ώρα που βγαίνει από το σπίτι του γεμίζει την τσέπη του με κέρματα για να δίνει στους επαίτες, τις Παρασκευές πηγαίνουν πολλοί στα τζαμιά, αφού γίνουν οι προσευχές και μετά βγάζει κήρυγμα ο Ιμάμης στη γλώσσα που μπορεί να μην είναι τα αραβικά ποια και τελειώνει με μια, αρκετή ώρα εξηγεί ότι ο τάδε συνάνθρωπος μας του συνέβη αυτό, έχει την εξής ανάγκη, η τάδε......και αφού τα λέει, είναι έξω από το τζαμί, οι άνθρωποι αυτοί στη σειρά, βγαίνουν όλοι, ο τρόπος που στέκονται οι αναξιοπαθούντες είναι αξιοπρεπής, δηλαδή δεν έχουν την μορφή του επαίτη, σήμερα είμαι εγώ σε ανάγκη, αύριο είσαι εσύ, κατά κάποιο τρόπο έτσι είναι ένα κλίμα και οι άνθρωποι περνούν και τους βάζουν μέσα σε ένα σακουλάκι κάποιο ποσό, έρχονται δηλαδή προετοιμασμένοι τις Παρασκευές, ξέρουνε δηλαδή τις Παρασκευές ειδικά ότι θα είναι κάτι σοβαρότερο που θα εκτεθεί και δεν έρχονται με κέρματα προφανώς, αλλά με κάτι περισσότερο, στο Ισλάμ είναι τόσο απόλυτη η οδηγία ότι τα έργα που χρειάζεται η κοινότητα τα κάνουν οι πιστοί που για αιώνες, δεν ξέρω τώρα τι γίνεται, γιατί και το Ισλάμ είναι τώρα σε μετάλλαξη και είναι 100 Ισλάμ, δεν είναι ένα, οπότε δεν ξέρω τι γίνεται, αλλά στους αιώνες που μελετώ και για τις δικές μου δουλειές, δηλαδή μέχρι τον 18-19 αιώνα, στις μουσουλμανικές χώρες το κράτος δεν είχε ποτέ του στο νου ότι θα κατασκευάσει κάτι εκείνο, δηλαδή νοσοκομεία, σχολεία, μια κωμόπολη είχε ανάγκη από ύδρευση, θα το έκανε ένας πιστός, χρειαζόντανε αποχέτευση, θα το έκανε ένας πιστός, χρειαζόντανε μια γέφυρα, θα το έκανε ένας πιστός, είναι δηλαδή αυτονόητο ότι θα τα κάνει ένας πιστός, αναλόγως φυσικά του εισοδήματος του, γιατί εδώ μιλάμε για έργα που χρειάζονται χρήμα, για αυτό και στο Ισλάμ είναι δωρεές και τα τζαμιά κτίζονται από ατομικές προσφορές, σε αυτά τα κτίρια αφού κτίσεις ότι κτίσεις, είτε είναι μικρό, είτε είναι μεγάλο, πάνω από το υπέρθυρο υπάρχει η κτητωρική επιγραφή που είναι τυπική και λέει, εγώ ο τάδε έκαμα αυτό το έργο στη μνήμη της μητέρας μου και από κάτω υπάρχει το χωρίο του Κορανίου το οποίο λέει, απόλυτη υποχρέωση του πιστού είναι τα έργα φιλανθρωπίας και κοινωνικής προσφοράς, μάλιστα το Κοράνι λέει ότι ανάλογα με το εισόδημα σου κάνεις φυσικά, αν είσαι τόσο φτωχός που δεν έχεις τίποτα να προσφέρεις, βγάλε έξω από το κατώφλι σου μια γλάστρα με ένα λουλουδάκι, ο περαστικός που θα περνάει θα βλέπει κάτι όμορφο και αυτό είναι μια προσφορά με τη σειρά του. Αυτή η πλευρά της φιλανθρωπίας που είναι τόσο υπογραμμισμένη στο Κοράνι συνδέεται με κάτι που θα με ρωτήσετε, τον ιερό πόλεμο, ο ιερός πόλεμος στο Κοράνι είναι 3 επιπέδων, το πιο απαιτητικό σημείο του ιερού πολέμου, είναι ο πόλεμος που κάνεις με τον εαυτό σου, το πιο μεγάλο εμπόδιο του πιστού, του κάθε πιστού σε κάθε θρησκεία θα έλεγα εγώ, θεωρείται το εγώ του, δηλαδή ο ίδιος του ο εαυτός, οι ελεεινές του σκέψεις, οι πονηρές του προθέσεις, τα ψέματα, επομένως κάνεις ένα ιερό πόλεμο με το τομάρι σου θα έλεγα, το δεύτερο επίπεδο ιερού πολέμου είναι αυτά που σας είπα, τα έργα κοινωνικής προσφοράς και φιλανθρωπίας τα οποία δείχνουν το μεγαλείο του Ισλάμ και πείθουν για την ορθότητα του, άρα με αυτά κερδίζονται πιστοί, διότι βλέπουν το μεγαλείο του Ισλάμ και την καλοσύνη του και πείθονται και άλλοι πιστοί και το τρίτο λέει, να διαδίδεις την πίστη σου, να πολεμάς για την πίστη σου, τώρα η λέξη πολεμώ για την πίστη, δεν είναι αναγκαστικά βαριά, ένας χριστιανός θα έλεγε πολεμάς για την πίστη σου? Απολύτως, είναι χριστιανική φράση να πολεμάς για την πίστη σου, τώρα πως εκλαμβάνεις το πολεμώ είναι μια άλλη ιστορία, αλλά πολεμάς για την πίστη σου, να την διαδόσεις με το καλό, το λέω αυτό γιατί εκεί παίζονται πολλές παραφθορές του μηνύματος, επειδή βλέπουμε βίαιες ομάδες και είναι σε έξαρση κάποιες από αυτές και τις βλέπουμε με φρίκη, ο μέσος μουσουλμάνος υποθέτω ότι φρικιά που το βλέπει αυτό και λέει αυτό δεν είμαι εγώ και τώρα στο Ισλάμ είναι πολύ δυνατό αυτό το ρεύμα σε κάποιες περιοχές το οποίο έχει φυσικά πολιτικές διαστάσεις, δεν έχει θρησκευτικές, εδώ πρόκειται για ένα παιχνίδι άλλου επιπέδου, είναι κάτω από το προκάλυμμα του Ισλάμ, είναι εκκαθαρίσεις όχι μόνο των χριστιανών της περιοχής, γιατί εκκαθαρίζονται κυριολεκτικά οι χριστιανοί στην εγγύς και την μέση ανατολή και στην Αίγυπτο, αλλά είναι στην πραγματικότητα μια απομάκρυνση από τις διαδρομές ας πούμε ισχύος στη μέση και εγγύς ανατολή και μια πρόθεση που μοιάζει υλοποιήσιμη να αντικατασταθεί ο δυτικός κόσμος που κυριαρχούσε τα τελευταία 500 χρόνια με τον ισλαμικό, αυτό είναι βαθύτατα πολιτικό, δεν είναι θρησκευτικό, αλλά έχει θρησκευτικό προκάλυμμα, επομένως πίσω από αυτούς τους άνθρώπους βρίσκονται άλλοι, ο μέσος μουσουλμάνος έχει πει, η θρησκεία του Ισλάμ είναι η θρησκεία της αγάπης, ο μέσος αφρικάνος όταν ερωτηθεί, γιατί γίνεται μουσουλμάνος, σου λέει γιατί είναι η θρησκεία των φτωχών, είναι η θρησκεία των αδυνάτων, είναι η θρησκεία της αγάπης, είναι η θρησκεία της συμπαράστασης, ο καθένας με τις θρησκείες επιλέγει, μήπως και ο χριστιανισμός δεν είχε βίαιες πλευρές, είχε βίαιες πλευρές, όταν είχε βίαιες πλευρές, αυτός ήταν ο χριστιανισμός? Όχι, ήταν μια διαστροφή του χριστιανισμού, αλλά συνέβηκε, αυτό έχει συμβεί σε πολλές τις θρησκείες, δεν είναι θέμα, εδώ μιλάμε τώρα για κάτι που θα πάρει διαστάσεις, δεν μπορεί να σταματήσει, θα το ζήσουμε πολλαπλώς, γιατί και η δύση μπαίνει σε παρακμή, έχει όλες τις ενδείξεις παρακμής, ακόμη είναι στην αρχή, αν πράγματι βαθύνει αυτή η εξέλιξη και παραμείνει, τότε θα έχουμε εξελίξεις ραγδαίες, και να σας πω κάτι, δεν υπάρχει περίπτωση, όλα έχουν ένα κύκλο, αυτή η υπερδύναμη της Δύσης των τελευταίων 500 χρόνων θα λήξει, μπορεί να ήλθε η λήξη της και να το ζήσουμε, μάλλον όχι εμείς, αλλά σε καμιά 50 χρόνια, ίσως, είναι ποια ολοφάνερο, αλλά όλα αυτά που λέμε είναι πολιτικός κύκλος, πολιτισμικός, οικονομικός και πίσω από αυτό καλύπτονται διάφορες δράσεις. Να σας πω κάτι, μ’ αρέσει να παίζω, να βλέπω γεγονότα και να λέω, καμιά φορά βγαίνω λάθος. Πριν από κάποια χρόνια είχαν αρχίσει κινήσεις ενότητας των δύο εκκλησιών, 1000 χρόνια έχουν συμπληρώσει που οι εκκλησίες είναι χωρισμένες, λοιπόν επειδή έβλεπαν την εξέλιξη του Ισλάμ, δεν υπάρχει περίπτωση, αναγκαστικά, θα αναγκαστούνε να σταματήσουνε, όταν μπει ο χριστιανισμός με τη πλάτη στο τοίχο, δεν σε παίρνει να έχεις την πολυτέλεια του σχίσματος, πήγε ο Πάπας στη Πόλη και φιλούσε ό ένας το κεφάλι του άλλου, αγκαλιαζόντουσαν και καλά κάνουν, δεν το λέω αρνητικά, δεν σε παίρνει, σε λίγο θα είσαι δεύτερη, όχι δεύτερη, τρίτη και θα είσαι με τη πλάτη στο τοίχο, επομένως θα γίνουν οι σωστές κινήσεις που θα έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και 1000 χρόνια, λέω μόνη μου, δεν θα γίνουν από την μια μέρα στην άλλη, αλλά με τον ένα με τον άλλο τρόπο θα μειωθούν οι αποστάσεις μεταξύ τους, αν δεν ενωθούν, θα μειωθούν οι αποστάσεις, διότι όταν είσαι αδύναμος, ο μόνος τρόπος να έχεις επί πλέον δύναμη, είναι η ένωση, δεν σου βγαίνει πέρα με 100 σχίσματα, δεν λέω ότι φθάσαμε εκεί, αλλά δεν είναι παράλογο σενάριο.
Τώρα να συνεχίσουμε για το Ισλάμ αυτά που λέγαμε, το Ισλάμ σαν θρησκεία είχε γρήγορη αποδοχή στο κύκλο γύρω από τον Μωάμεθ, αφού βέβαια πέρασε από τα 1000 κύματα, γιατί σας είπα ότι στην αρχή, δεν τον δέχονταν, τον κυνήγησαν κτλ., αλλά ο Μωάμεθ ευτύχησε να δει να στήνεται το οικοδόμημα του, ας πούμε, και επίσης ενεφύσησε στους πιστούς του πολύ θερμά αισθήματα, λογικό είναι, οι νεοφώτιστοι είναι πάντα πολύ δυναμικοί και οι νεοφώτιστοι του Ισλάμ ήταν πολύ δυναμικοί, ο προφήτης επειδή είχε ζήσει δύσκολες καταστάσεις γύρω από τη Μέκκα κτλ., όταν χρειάστηκε πολέμησε, δηλαδή οι εχθροί του του επιτέθηκαν και έγιναν και μάχες, οι οπαδοί του δηλαδή έδωσαν και μάχες, όχι μόνο ιδεολογικές και θρησκευτικές και η θρησκεία αυτή πήρε και ένα κίνημα στρατιωτικό, δηλαδή οι οπαδοί του ήταν και ένοπλοι, αφού χρειάστηκε να επιτεθούν σε άτομα που επιτίθονταν κτλ., με το τέλος του προφήτη, ο προφήτης πέθανε νωρίς, μετά το 622, δηλαδή 10 χρόνια μετά, το 632 πέθανε και πέθανε τελείως, το λέω αυτό, γιατί πέθανε, τάφηκε, τελείωσε, είναι προφήτης και πέθανε, δηλαδή το δικό μας σχήμα δεν υπάρχει σε αυτούς, άνθρωπος ήτανε, άνθρωπος γεννήθηκε, άνθρωπος πέθανε, αλλά βέβαια το κύρος και ο σεβασμός που υπάρχει στο μουσουλμανικό κόσμο για τον Μωάμεθ είναι 100 θεών, δεν το συζητούμε. Το ενδιαφέρον είναι το εξής, ο Μωάμεθ διοίκησε όπως σας είπα την Μεντίνα και μέσα στην Μεντίνα υπήρχαν άλλα θρησκεύματα, χριστιανοί διαφόρων τύπων, χριστιανοί μονοφυσίτες, εβραίοι, υπήρχαν και άλλες θρησκείες, εκτός από το Ισλάμ που μόλις είχε επιβληθεί, οπότε τι έκανε ο προφήτης με τις άλλες θρησκείες που υπήρχαν στην Μεντίνα τότε, αφού ήταν ηγεμόνας, τι έκανε? Τους εξολόθρευσε, τους ανάγκασε να αλλάξουν θρήσκευμα, ανάλογα τι θα έκανε ο προφήτης σε αυτή τη περίσταση θα είναι ένα πλέγμα πάνω στο οποίο θα πατήσεις και εσύ αργότερα, εάν είσαι μουσουλμάνος ηγέτης, για το τι θα κάνεις στο δικό σου τόπο, λοιπόν ο προφήτης όχι μόνο έδρασε όπως σας είπα, αλλά το έγραψε κιόλας, είναι μέσα στον ιερό νόμο, στην Σαρία, ότι σεβόμαστε και ανεχόμαστε την θρησκεία των ανθρώπων της βίβλου, έτσι τους ονομάζει μέσα στο Κοράνι, δεν νομίζω ότι είναι μέσα στο Κοράνι, είναι μέσα στη Σαρία και ποιοι είναι οι άνθρωποι της βίβλου, είναι οι Εβραίοι και οι Χριστιανοί, μέσα αρνείται την ύπαρξη πολυθεϊστικών θρησκειών, δεν υπάρχει περίπτωση, αν υπάρχουν πολυθεϊστές ή θα αποκοπεί η σχέση και θα είσαι μη όντας ή θα φύγουν για να σωθούν, αλλά για τους ανθρώπους της βίβλου προβλέπει ολόκληρες διαδρομές, αυτοί μπορούν να εξακολουθήσουν να έχουν το θρήσκευμα τους, να τηρούν τις τελετές τους, να έχουν τις εκκλησίες τους, τις συναγωγές τους, να έχουν τους ραβίνους, τους ιερείς, του μητροπολίτες, τους επισκόπους, τους πατριάρχες, όμως να έχουν συνείδηση ότι είναι λάθος η θρησκεία τους, να μην προκαλούν το πιστό, άρα δεν κτυπούν καμπάνες, δεν έχουν εμφανισήματα, δηλαδή μέσα στην εκκλησία όσους σταυρούς θέλεις, έξω από τις εκκλησίες όχι και πληρώνουν ένα επί πλέον φόρο στο κράτος των πιστών, διότι οι πιστοί τους προστατεύουν, αυτό είναι το πλαίσιο της συνύπαρξης μουσουλμάνων και μη μουσουλμάνων που έβαλε και τήρησε ο Μωάμεθ, δηλαδή στη Μεντίνα δεν έπαθαν τίποτα οι χριστιανοί και οι εβραίοι, συνέχισαν να έχουν τους ιερείς τους κτλ., μάλιστα για να δείξει ο Μωάμεθ την μεγάλη του συγκίνηση με την χριστιανική θρησκεία, έστειλε και υπάρχει και φυλάσσεται στην Μονή του Σινά, ένα από τα πρώτα έγγραφα που έγραψε ο προφήτης και διαβεβαιώνει την Μονή του Σινά ότι την θεωρεί πολύ σπουδαίο ιερό χώρο που έχει όλη τη προστασία κτλ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου