Ο Ινδουισμός πιστεύει ότι μέσα και πάνω από κάθε τι βρίσκεται μία μεγάλη δύναμη, το Βράχμα. Μέσω του διαλογισμού και της ορθής συμπεριφοράς, ο άνθρωπος κατατείνει στην ένωσή του με το Βράχμα. Στον Ινδουισμό συναντά κανείς ερωτισμό, χορούς και τελετές, αλλά και εκτεταμένο απόλυτο ασκητισμό. Χαρακτηριστικό του Ινδουισμού είναι οι κοινωνικές κάστες στις οποίες τοποθετείσαι από το Βράχμα, από τη γέννησή σου, ανάλογα με τις πράξεις που είχες κάνει στην προηγούμενη ζωή σου.
Σύνδεση με το προηγούμενο
O Ινδουισμός όπως σας είπα έχει δύο γύρους, είναι στην ουσία μια φιλοσοφία ζωής που στηρίζεται θα έλεγε κανείς σε μια κεντρική άποψη, ότι όλα είναι μια ενέργεια, κάθε ζωή που υπάρχει, κάθε ον που υπάρχει, είναι μια ενέργεια που πηγάζει από το μεγάλο, το αδύνατον να το περιγράψεις, το αδύνατον να το συλλάβεις που λέγεται Βράχμα. Υπάρχουν δηλαδή μια τεράστια δύναμη πίσω από όλα που λέγεται Βράχμα. Εξ’ αυτών ο Ινδουισμός για πολλούς μελετητές είναι μονοθεϊστική θρησκεία διότι πιστεύει στην απόλυτη δύναμη του Βράχμα, αυτή της μεγάλης πηγής ενέργειας αγάπης, ισορροπίας, φιλανθρωπίας που έχει τον απόλυτο έλεγχο της ζωής και του Θανάτου, είναι η μόνη δύναμη που υπάρχει, όλες οι άλλες δυνάμεις που περιγράψαμε, οι άπειροι θεοί τους οποίους τιμούν οι Ινδοί εξαρτώνται από τον Βράχμα, είναι υποτελής στον Βράχμα, δεν είναι αυτόνομοι τελείως θεοί....
Πρώτα πρέπει να σας πω ότι οι ανατολικές θρησκείες δεν ενδιαφέρονται καθόλου αν θα τις πεις μονοθεϊστικές ή πολυθεϊστικές, καθόλου, αυτή την μανία των δυτικών θρησκειών με το μονοθεϊσμό δεν τον έχουνε καθόλου, αν πεις σε ένα Ινδό ότι είναι πολυθεϊστής, σκασίλα του, άμα του πεις ότι είναι μονοθεϊστής , σκασίλα του, αλλά εκείνο το οποίο αναζητεί ένας σαν εμάς, αν είναι μονοθεϊστική, ναι είναι μονοθεϊστική από την πλευρά τους διότι κάθε άλλη δύναμή είναι υποτελής στον Βράχμα, με την έννοια αυτή και ο χριστιανισμός έχει θεϊκές δράσεις, αλλά υπόκεινται στο θεό, στους Αγίους και ζητάμε την βοήθεια τους σαν να είναι ο Θεός. Αν πχ κάποιος επιτεθεί σε ένα Ινδό ο οποίος δεν χολοσκάει και του πει ότι η δικιά μου θρησκεία έχει πολλούς θεούς κτλ., και αν το πολύ ζορίσετε και είναι ενημερωμένος, τότε ποιος μιλάει, εσείς δεν έχετε άπειρους μικρούς θεούς? Και τους ανάβετε καντήλια κτλ θέλω να πω είναι κοντινές οι συλλήψεις.
Το Βράχμα λοιπόν είναι εκείνο το οποίο ελέγχει το σύμπαν, τα πάντα και από αυτό πηγάζουν τα πάντα και σε αυτό επιστρέφουν τα πάντα. ¨ολα στον Ινδουισμό είναι κύκλος, σε αυτό είναι κάθετοι στον Ινδουισμό, δεν υπάρχει τίποτα ευθύ, ο Ινδουιστής δεν μπορεί να καταλάβει τίποτα από μια αρχή και τέλος, γιατί τίποτα δεν τελειώνει για τον ινδουισμό, το μόνο που καταλαβαίνει είναι ο κύκλος και δε το καταλαβαίνει και σε όλα τα πράγματα της ζωής, γιατί θεωρεί ότι όλα έρχονται, ανέρχονται, αλλάζουν, μεταβάλλονται, ξανά επιστρέφουν με άλλη μορφή κτλ και στην καθημερινή μας ζωή, δεν είναι μόνο ότι πιστεύουν στην μετεμψύχωση, δεν το συζητούμε, δεν πεθαίνεις γιατί στην ουσία δεν έχεις γεννηθεί, στον Ινδουισμό όλα είναι και όλα δεν είναι, δηλαδή ξέρω έχεις προκύψει κάπως από το παγκόσμιο σύμπαν, οι γονείς σου κατά τύχη είναι γονείς σου, δηλαδή έτυχε να σμίξουν ένας άντρας και μία γυναίκα και να προκύψει ένα έμβρυο, αυτό το έμβρυο δεν ανήκει ακριβώς ο κόσμος του, δεν ανήκει στους γονείς, ανήκει στο Βράχμα, το Βράχμα είναι που εμφυσεί στον καθένα το περιεχόμενο του, τους δίνει τις κατευθύνσεις του, άρα ο κάθε άνθρωπος από την γέννηση του μέχρι το τέλος του ανήκει στον κύκλο του Βράχμα και δεν πεθαίνει γιατί απλώς αυτό το ελεεινό πράγμα που λέγεται σώμα πηγαίνει κάπου, εκείνο το οποίο οπωσδήποτε παραμένει είναι η ψυχή σου, γιατί η ψυχή σου είναι το Βράχμα, δεν μπορεί να χαθεί αυτό γιατί δεν είναι καν ψυχή σου, είναι το Βράχμα. Με την έννοια αυτή το είσαι, δεν είσαι, γεννιέσαι, δεν γεννιέσαι, πεθαίνεις, δεν πεθαίνεις, όλα στον Ινδουισμό είναι τελείως σχετικά, ο Ηράκλειτος θα ήταν πολύ ευτυχής με αυτό. Ότι σκεφτόμαστε τώρα είναι παροδικό γιατί σε λίγο θα σκεφτούμε κάτι άλλο και σε λίγο κάτι άλλο, πως ήμουνα πριν 20 χρόνια, πως θα είμαι μετά 20, 100, 1000, 5000 χρόνια γιατί αυτό είναι αέναο, κάθε τόσο συλλαμβάνουμε πράγματα, τα τοποθετούμε κάπου, κάπως, ζούμε με αυτά και σταδιακά μετακινούμαστε με αυτά, είσαι πολλά πρόσωπα , κάθε μέρα αλλάζουν, γιατί αλλάζει η σύλληψη σου, γιατί αλλάζει η σύλληψη σου, γιατί συζητείς όλο και περισσότερο με τον εαυτό σου και βέβαια και με το Βράχμα και έτσι κάνεις ένα άλλο βήμα που είναι δεν είναι ασφαλώς το τελευταίο, είναι ένα άλλο βήμα και ένα άλλο βήμα......δηλαδή ο Ινδουισμός είναι σύμφυτος με την έννοια των εξελίξεων που όμως είναι πεπερασμένες μέσα στο απέραντο Βράχμα. Ο θάνατος σου δεν είναι απολύτως τίποτα, έτυχε να πεθάνεις τώρα εσύ, υπάρχει ένα αποθετήριο εκεί στο απέραντο Βράχμα, αποθετήριο ενέργειας που την ψυχή σου θα την βάλει μέσα σε μια άλλη γέννηση, πάλι θα γνωρίζεις ότι θα προκύψει η δημιουργία ενός εμβρύου και έτσι θα ξανά βγεις στη ζωή, δεν θα θυμάσαι τα προηγούμενα, ούτε έχει νόημα να θυμάσαι τα προηγούμενα, αλλά θα ξανά βγεις και θα ξανά βγεις.......αενάως.
Στόχος του καλού Ινδουιστή να ζήσει μια από τις ζωές τελοσπάντων τόσο τέλεια που να μην ξανά έλθει στην ζωή, να ενωθεί με το Βράχμα, ο στόχος είναι η ένωση με το Βράχμα, θα μου πείτε ότι αυτό είναι ο στόχος όλων των θρησκειών, η ένωση με τον Θεό, στον ινδουισμό αυτό είναι η κυρίαρχη σύλληψη, το πως θα ενωθώ με το Βράχμα. Τώρα αυτό, το θα ενωθώ με το Βράχμα, είναι μια περίπλοκη ιστορία που εσείς και εγώ αν την προσεγγίσουμε παθαίνουμε σχιζοφρένεια και έχουμε ανάγκη ισχυρών υπογλωσσίων, διότι δεν μπορούμε να συλλάβουμε την αντιθετικότητα των συλλήψεων του Ινδουισμού, ο Ινδουισμός κατ’ αρχή χαίρεται τα δημιουργήματα του Βράχμα, άρα και τη ζωή και τη φύση, λατρεύει την φύση, τιμά τα ζώα, τα ζώα δεν τα ξεχωρίζει από τους ανθρώπους, είναι ένα το Βράχμα παντού μπαίνει, εξ΄ αυτού, επειδή δίνουν τόση σημασία στη φύση και τα ζώα, υπάρχουν πάρα πολλές τελετές που εορτάζουν τα ζώα, εξ΄ άλλου οι περισσότεροι θεοί από αυτούς τους άπειρους είναι ζώα ή έχουνε μορφή ζώων που είναι τμήμα της τιμής και στα ζώα. Εξ΄ αυτού επειδή θεωρούν την φύση ως θαύμα του Βράχμα, τιμούν, ανάμεσα στα άλλα την ερωτική πράξη. Δεν υπάρχει θρησκεία πιο ερωτική από τον Ινδουισμό, εδώ μιλάμε για την τρέλα του αισθησιασμού του ερωτισμού, οι διάφορες περιγραφές ερωτικών συνευρέσεων που υπάρχουν στις Βέδες είναι απερίγραπτες και αυτές διδάσκονται στα σχολεία, απαγγέλλονται, οι περιγραφές είναι απερίγραπτες. Κανένα θέμα, κανένα θέμα, λες και διαβάζει κανείς ύμνους της Αγίας Γραφής, φυσικά μέσα στα ιερά βιβλία του Ινδουισμού είναι και το Καμασούτρα, είναι ιερό βιβλίο το Καμασούτρα και δεν καταλαβαίνουν οι Ινδοί πως δεν είναι ιερό βιβλίο, σου εξηγεί ποια στάση πρέπει να κρατάς στην συγκεκριμένη περίπτωση και στην άλλη περίπτωση την άλλη στάση την ερωτική. Προσέξτε οι παλαιότεροι ινδουιστικοί μάγοι που βρίσκονται αρκετές εκατοντάδες στην Ινδία, ιδιαίτερα στην βόρια Ινδία, είναι καλυμμένη από πάνω μέχρι κάτω, εξωτερικά και εσωτερικά με σκηνές ερωτικές, σκαλισμένες σε πωρόλιθο, τέτοιες σκηνές που δε τις βάζει ο νους σου, δηλαδή ένας σκηνοθέτης ταινιών πορνό, άμα του έχουνε εξαντληθεί οι ιδέες, ανοίγει ένα βιβλίο ή καλύτερα επισκέπτεται αυτούς τους ναούς και βρίσκει άλλες ιδέες που δε του είχαν περάσει από το νου, βέβαια για να τις κάνεις πρέπει να είσαι πρωταθλητής γυμναστικής. Η σεξουαλική πράξη, η συνουσία δηλαδή είναι ιερό πράγμα και το αποδεικνύουν οι Ινδοί εμπράκτως. Όπως ξέρετε είναι ένα δισεκατομμύριο τριακόσια εκατομμύρια και σταματημό δεν έχουν..... Στην Κίνα που είχε τις ίδιες επιδόσεις, μπήκε εδώ και 40 χρόνια μια αυστηρή πολιτική του ενός παιδιού κτλ, προσπάθησε η Ιντιρά Γκάντι να τα μεταφέρει αυτά στην Ινδία, έφαγε το κεφάλι της, όχι μόνο για αυτό. Γιατί οι Ινδοί δεν θέλουν να ακούνε περιορισμό στο εν λόγω θέμα και αν τους το πεις, είναι βλάστημο, είναι σαν να λες σε ένα χριστιανό να κατεβούν οι εικόνες από τις εκκλησίες.
Για να ενωθείς με το Βράχμα είναι όμως μια μεγάλη ιστορία, για να ενωθείς με τον Βράχμα πρέπει να μπεις σε εσωτερικό διαλογισμό, από την Ινδία ξεκινούν οι ανατολικές θρησκείες που στηρίζονται στον διαλογισμό. Ο διαλογισμός στην περίπτωση της Ινδίας είναι σε επίπεδο πρωταθλητισμού, διότι εαν η Ινδία είναι η πιο ερωτική χώρα στον κόσμο, είναι ταυτοχρόνως και η πιο ασκητική χώρα στον κόσμο, καμιά χώρα στην γη δεν έχει τόσα εκατομμύρια ασκητές κατά μήκος κυρίως των ιερών ποταμών, του Ινδού, του Γάγγη, του Βραχμαπούτρα κτλ άνθρωποι οι οποίοι κάθονται στην στάση του λωτού 10, 20, 40 χρόνια, 50 χρόνια δεν μετακινούνται, πέφτουνε κάθε τόσο μέσα στον Γάγγη που είναι το ιερό ποτάμι, ξανά κάθονται εκεί πέρα σε πλήρη εσωτερική διαδρομή, τρώνε ελάχιστα, σχεδόν το τίποτα, γυμνοί και είναι εκατομμύρια τέτοιοι άνθρωποι. Μιλάμε για ασκητισμό, μονήρη ασκητισμό, δηλαδή κατά μόνας, στην Ινδία δεν υπάρχει πολλοί-πολλοί, ο καθένας είναι μόνος του, μπορεί και ο άλλος να είναι δίπλα σου, δεν έχει σημασία, δεν έχεις καμία σχέση με αυτόν, είσαι μόνος σου και οδεύεις προς τον Βράχμα. Πως οδεύεις προς τον Βράχμα? Με τον διαλογισμό, με την εσωτερική πειθαρχία, το κενό, όλες αυτές οι θρησκείες θέλουν να μπεις σε τέτοια διαδρομή εσωτερική που να βρεθείς σε κενό, δηλαδή να μη θυμάσαι ποιος είσαι, να μην υπάρχεις κατά κάποιο τρόπο, να δεις τόσο βαθιά μέσα σου που να μην ταυτίζεσαι πλέον με κάποιο συγκεκριμένο ον, να είσαι σε μια αχλή πνευματική και σε αυτή την πνευματική αχλή να διώχνεις τα συναισθήματα, γιατί για να μπορέσεις να μπεις βαθιά στον διαλογισμό εάν μετέχεις με τα συναισθήματα σου υπάρχεις, εάν έχεις θυμό, εάν έχεις οργή και θετικά και αρνητικά αισθήματα εξακολουθείς να υπάρχεις, δηλαδή δεν χάνεσαι στο άπειρο, ενώ αν διώξεις από μέσα σου σκουπίδια, είναι και τα αισθήματα σου, τα διώχνεις όλα για να μπεις στο απόλυτο κενό, το οποίο θα σε οδηγήσει στον μεγάλο που είναι το Βράχμα. Με την έννοια αυτή μετουσιώνεσαι, δεν είσαι ποια κατά κάποιο τρόπο άνθρωπος, ξεπερνάς τα ανθρώπινα και επειδή στον Ινδουισμό ο διαλογισμός είναι τόσο μεγάλο θέμα, στην Ινδία υπάρχουνε ολόκληρες τεχνικές εκτός από την εσωτερική διαδρομή υπάρχουνε και τεχνικές στον Ινδουισμό, μια από τις τεχνικές είναι η Γιόγκα ας πούμε, το Γιόγκα είναι κάτι πολύ βαθύ, είναι πρωταθλητισμός μιας τεράστιας εσωτερικής διαδικασίας, ο Ευρωπαϊκός άνθρωπος κάνει ένα τελείως ψεύτικο Γιόγκα γιατί μόνο αυτό μπορεί να εισπράξει. Στο Ινδουισμό το Γιόγλα είναι τμήμα μιας τιτάνιας διαδρομής η οποία είναι απόλυτα πνευματική, αλλά στην περίπτωση του Ινδουισμού, ο Ινδουισμός δεν έχει ιερατείο, έχει πνευματικούς ανθρώπους, ανθρώπους που μπορεί να είναι ο οποιοσδήποτε στο χωριό ή την κοινότητα που έχει μπει βαθιά μέσα του, έχει κάνει δηλαδή διαδρομές και έχει κερδίσει τον σεβασμό των άλλων και αισθάνονται οι άλλοι αν πάνε κοντά του θα εισπράξουν από το πνευματικό κλίμα στο οποίο αυτός έχει μπει, αυτός λέγεται Γιόγκι. Στην Ινδία υπάρχουν Γιόγκι δεν είναι ιερατείο, προκύπτει κάποιος και όταν κάποιοι Ινδουιστές έχουν καημό να φθάσουν στην τελείωση, αναζητούν πληροφορίες ποιοι Γιόγκι υπάρχουν, ποιος είναι σπουδαίος δώθε, κείθε και πάνε να ζήσουνε μαζί του κτλ , ζούνε μαζί του, αν τους ταιριάζει κάθονται, αν όχι πάνε σε άλλον Γιόγκι, δεν υπάρχει όμως ιερατείο όπως έχουμε εμείς πατριάρχες, επισκόπους, μητροπολίτες, ιερείς, δεν υπάρχει τίποτα σαν αυτό. Υπάρχουν πνευματικοί άνθρωποι που μπορεί να είναι και γυναίκες. Μέσα σε αυτό τον πρωταθλητισμό και τον απόλυτο έλεχγο, γιατί ο Ινδουισμός είναι ο απόλυτος έλεγχος των συναισθημάτων στην ουσία ξεφεύγεις από το σαρκίο σου, δεν υπάρχεις, είσαι αλλού και επειδή δεν υπάρχεις, είσαι άλλος και δεν είσαι ακριβώς άνθρωπος αυτοί που τα πετυχαίνουν ας πούμε, κανονικά δεν πεινάς, δεν διψάς, δεν πονάς και αυτά τα λέμε στον αέρα, δεν είναι στον αέρα, στην Ινδία υπάρχουν άνθρωποι που κάνουν πράγματα που δεν μπορείς να φανταστείς ότι συμβαίνουν σε ανθρώπινη κλίμακα, το να σηκώνονται από το έδαφος, περνούνε μαχαίρια από τα αυτιά τους, βγαίνει από το άλλο αυτί, μαχαίρια μέσα από το στόμα τους, άνθρωποί που δεν τρώνε.
Αυτό στην Ινδία δεν εκπλήττει, αν πεις σε ένα Ινδό κάποιος έχει να φάει 70 χρόνια, θα σου πει καλά εντάξει!! Μένεις άναυδος.
Οι Ινδουιστές επειδή πρέπει να φτάσουν τόσο βαθιά στην ένωση με το Βράχμα και δέχονται τις πρακτικές, έχουν μελετήσει το ανθρώπινο σώμα όσο κανείς, μόνο οι Ινδοί και οι Κινέζοι έχουν μελετήσει το ανθρώπινο σώμα έτσι, οι Ινδοί πως μελέτησαν το ανθρώπινο σώμα ? Σε σχέση με τις ενέργειες και σε σχέση με τις αναπνοές, δηλαδή ο Ινδουισμός σου εξηγεί κάθε αναπνοή, τι επίπτωση έχει στο τάδε επίπεδο του σώματος και πως αυτό βοηθάει να είσαι πιο ανάλαφρος και αν είσαι πιο ανάλαφρος υπάρχουν δρόμοι σε αυτές τις θρησκείες για να φτάσεις στην ένωση με το θείο, υπάρχουν δρόμοι που περνούνε μέσα από αναπνοές, μέσα από κινήσεις, για αυτό και το Γιόγκα είναι ένας συνδυασμός αναπνοών και κινήσεων, υπάρχουν άλλες πρακτικές που είναι περισσότερο κίνηση και άλλες που είναι μόνο αναπνοή.
Όταν ήλθαν οι Άγγλοι στην Ινδία, έγινε αποικία η Ινδία, και βλέπουν κάτι γέροντες και κάτι ασκητές οι οποίοι ζούσανε χωρίς νερό, χωρίς φαγητό....,είχανε ακούσει για κάποιον που τον θάβεις, θάβεται για μέρες και όταν τον ξεθάβεις είναι ζωντανός και θάψανε κάποιον 40 μέρες και βγήκε ζωντανός μια χαρά. Να σας πω κάτι, όταν οι Ινδοί ακούν την ανάσταση του Χριστού, δεν το καταλαβαίνουν, κανένας Γιόγκι θα ήτανε, τος είναι πολύ φυσικό. Μη με ρωτάτε πως και τι, γιατί μόνο οι Ινδουιστες αυτό το πετυχαίνουνε ! Η γνώση του σώματος που σας είπα, ο συνδυασμός αναπνοών, εσωτερικών ενεργειών που είναι πάρα πολύ δυνατό αυτό στους Ινδούς μαζί με κίνηση σε βοηθούν, ο μεγάλος δρόμος είναι εσωτερικός, αλλά ο Ινδουισμός σας είπα, δέχεται πρακτικές.
Αυτός ο κύκλος στην Ινδία συνδυάζεται βαθύτατα με δύο έννοιες, είναι η έννοια του Κάρμα και του Γκάρμα, αυτό μέσα σε οτιδήποτε κάνεις στην ζωή σου, κάθε ενέργεια που κάνεις, αυτή κάπου κατατείνει και μπορεί εσύ να μην το έχεις συνειδητοποιήσεις, αλλά οι ενέργειές σου κατατείνουν σε ένα αποτέλεσμα, αυτός ο κύκλος των ενεργειών που έχεις κάνει μέσα στην ζωή, θα παίξει ρόλο στην επόμενη ζωή σου, αυτό τώρα είναι το σοβαρό ζήτημα, διότι στην επόμενη ζωή σου, αν έχεις ζήσει με απόλυτη καρτερία, στον Ινδουισμό η λέξη καρτερία είναι κλειδί, γιατί είναι η μόνη σοφία, αφού ότι σου συμβαίνει είναι παροδικό δεν έχει νόημα να ταράζεσαι για αυτό, καταλαβαίνεται που έγκειται η βάση της σύλληψης του, άρα τίποτα από αυτό που σου συμβαίνει δεν είναι ούτε πολύ χαρούμενο, ούτε πολύ στενάχωρο, απλώς είναι αυτό που είναι, είναι, και εξ΄ αυτού το δέχεσαι όπως είναι και περιμένεις την άλλη εξέλιξη, ούτε καν την περιμένεις, θα έλθει μόνη της, εσύ μέσα σε αυτό δρας σε όποιο επίπεδο ωριμότητας έχεις φθάσει και στο τέλος της ζωής, το σύνολο των δράσεων σου προσδιορίζει πως θα επανέλθεις στην επόμενη ζωή και τούτο γιατί στον Ινδουισμό υπάρχει κάτι πολύ ειδικό, δεν είναι μόνο αυτά που περιγράψαμε, δηλαδή ο πρωταθλητισμός του πνευματικού, της εσωτερικής διαδικασίας κτλ, είναι και το ότι ζεις σε κάστες.
Ο ινδουισμός είναι η μόνη κοινωνία στον κόσμο που έχει κάστες, δεν έχει καμιά άλλη στον κόσμο, οι κάστες για τους Ινδούς δεν είναι ταξική διαστρωμάτωση, για ένα δυτικό είναι ταξική διαστρωμάτωση, για ένα Ινδό καθόλου. Είναι αυτό που είναι, γιατί είναι αυτό που είναι? Είναι αυτό που είναι γιατί έγιναν όσα ήταν, τόσο απλά. Πόσες κάστες έχει η Ινδική κοινωνία? Έχει τέσσερεις και χίλιες τέσσερεις, γιατί δεν υπάρχουν μόνο 4 κάστες, αλλά υπάρχουν άπειρες αναδιάνσεις, και μάλιστα είναι το ανέκδοτο, γιατί η Ινδία παράγει τόσο καταπληκτικά μαθηματικά μυαλά? Απάντηση, διότι για να καταλάβεις μόνο τις κάστες της Ινδίας είσαι διάνοια μαθηματική!
Οι κάστες είναι τέσσερεις, είναι οι Βραχμάνοι, αυτοί δηλαδή που είναι πιο κοντά στον Βράχμα, είναι οι πολεμιστές, έτσι λέγεται η δεύτερη κάστα, η τρίτη είναι οι έμποροι και οι τεχνίτες, αυτό είναι ο τίτλος της κάστας, δεν είναι ότι είσαι πολεμιστής ή τεχνίτης, μπορεί να είχε ξεκινήσει έτσι, η τέταρτη είναι η πιο χαμηλή κάστα, η πιο κατώτερη κάστα και υπάρχει και μια κάστα που είναι εκτός κάστας και ονομάζονται Νταλίτ, οι Αθίγγανοι, αυτοί που δεν τους ακουμπάς, οι ανέγγικτοι. Οι Αθίγγανοι είναι Ινδικής καταγωγής, οι τσιγγάνοι σε όλο τον κόσμο είναι Ινδικής καταγωγής που έφυγαν από την Ινδία γύρω στο 1000 μχ.
Οι κάθε κάστα τώρα, οι Βράχμα ας πούμε είναι και σε οικονομική καλύτερη κατάσταση, μπορεί να είναι κάποιοι Βράχμα που δεν είναι πλούσιοι, ενδεχομένως έχουνε ξεπέσει από οικογένειες που ξέπεσαν, αλλά παραμένουν Βράχμα γιατί στην προηγούμενη ζωή είχανε βρεθεί με τόση καρτερία, με τόση συνέπεια, με τόση σεβασμό, με τόση ευγένεια που το Βράχμα σε τούτη την ζωή τους τοποθέτησε σε αυτήν. Ένας Βραχμάνος σήμερα που ανήκει στην ανώτερη κάστα, εάν δεν φερθεί με τον πρέποντα τρόπο, στην επόμενη ζωή του μπορεί να βρεθεί σε άλλη, αλλά στην επόμενη ζωή του, δεν είναι αυτής της ζωής η αλλαγή είναι της μελλούσης, διότι δεν είναι στα χέρια του ανθρώπου η αλλαγή, είναι στα χέρια του Βράχμα. Υπάρχουν διάφορες ιστορίες με τις κάστες, είναι γραμμένα στις Βέδες και στις Ουπανισάδες.
Κατά κανόνα οι κάστες παντρεύονται μεταξύ τους και οι 3 πρώτες κάστες μπορούν πιο άνετα να παραβούν τον όρο και να παντρευτούν κάποιον ή κάποια άλλης κάστας, αλλά υπάρχουν τιμωρίες για αυτόν που θα παντρευτεί άλλης κάστας. Αυτός που παντρεύεται με κάποιον από χαμηλότερη κάστα, πέφτει στην κατώτερη κάστα και τα παιδιά τους τοποθετούνται σε μια κάστα μεταξύ της ψηλότερης και χαμηλότερης. Άρα υπάρχουν άπειρες ενδιάμεσες κάστες που μόνο οι Ινδοί μπορούν να τις γνωρίζουν.
Τώρα εκείνη η ομάδα των Ντάλιτ όπως λέγονται, δηλαδή των ανέγγικτων η οποία δεν είναι καν κάστα, αυτή δεν μπορεί να αναμειχθεί με κανένα επί ποινή θανάτου διότι βρίσκονται σε αυτή την ελεεινή θέση επειδή στις ζωές τους έπραξαν τα ανήκουστα τα ανομολόγητα και το Βράχμα τους τοποθέτησε σε αυτό. Γιατί λέγονται ανέγγιχτοι, γιατί δεν τους αγγίζεις, γιατί δεν τους αγγίζεις? Θα μπορούσες να μην τον αγγίξεις από μεγάλο σεβασμό, λέω τώρα, στην περίπτωση τους είναι ακριβώς το αντίθετο, δεν τους αγγίζεις από την απόλυτη αποστροφή, γιατί οι άνθρωποι αυτοί δεν είναι σχεδόν άνθρωποι. Είναι παρείες, για τον μέσο Ινδό δεν είναι σχεδόν άνθρωποι αυτοί και αυτοί οι Ντάλιτ δεν είναι λίγοι, είναι το 20% του ινδικού πληθυσμού, μιλάμε για εκατομμύρια. Πρέπει να σας πω ότι οι κάστες έχουν λήξει νομικά, το 1949 το κράτος της Ινδίας, της μεγαλύτερης δημοκρατικής χώρας στο κόσμο, το κράτος της Ινδίας ιδρύθηκε το 1947, το κοινοβούλιο της Ινδίας πήρε απόφαση ότι καταργούνται οι κάστες, δεν υπάρχουν κάστες, νομικά έχουν καταργηθεί οι κάστες, όμως όπως καταλαβαίνετε οι κοινωνίες είναι πολύ αργές στο να αλλάξουνε και δεν είναι οι νομοί οι νόμοι ακριβώς που αλλάζουν τις κοινωνίες, όταν όμως έχει κυλήσει ο χρόνος ενδεχομένως έχουν κάπως απαλυνθεί τα των καστών, αλλά συνεχίζουν ιδιαίτερα στην ύπαιθρο πάρα πολύ να υπάρχουν αυτός ο διαχωρισμός των καστών.
Τώρα γιατί λέγονται ανέγγιχτοι, γιατί δεν τους ακουμπάς ποτέ, γιατί θα πάρεις από την αισχρότητα τους. Προσέξτε μπορεί στην νυν ζωή τους να είναι άψογοι, αυτό δεν έχει σημασία, αυτοί τώρα στην νυν ζωή τους είναι άψογοι για να κερδίσουν καλύτερη ζωή στην επόμενη, αλλά αυτό που ζούνε, μάλιστα φερόμενος τους περιφρονητικά στην ουσία τους εκπαιδεύεις, τους βοηθάς στο να κερδίσουν την επόμενη ζωή, διότι πρέπει με καρτερία, κάθε Ινδός δέχεται την ζωή του με καρτερία, αυτός να δέχεται προσβολές, μια φρικτή καθημερινή ζωή, αυτοί κάνουν όλες τις επικίνδυνες και βρώμικες δουλειές της Ινδίας τις κάνουνε οι Ντάλιτ. Σας το λέω αυτό διότι όχι απλώς δεν τους αγγίζεις, αλλά δεν πατάς στα ίδια πατήματα, δεν πίνουν νερό από τα ίδια πηγάδια, δεν πάνε στα ίδια σχολεία τα παιδιά τους, δεν το συζητούμε και τώρα που έχει καταργηθεί, δεν πάνε ακόμη στα ίδια σχολεία, μας μοιάζει φρικαλέο και αποκρουστικό, αλλά για τους Ινδούς είναι φυσικό και αν τους πεις ότι το Βράχμα θέλει αγάπη, θέλει συμπόνια, θέλει σεβασμό, θέλει εγκαρτέρηση, ναι βεβαίως αυτό πρέπει να κάνουνε αυτοί οι Ντάλιτ για να σώσουν την ψυχή τους, αλλά εγώ δεν πρόκειται ποτέ να τον βοηθήσω.
Να σας πω χαρακτηριστικά, πριν από καμιά 20 χρόνια, διάβασα στην εφημερίδα και μου φάνηκε έτσι καταπληκτικό, από το 1949 έχουν καταργηθεί οι κάστες και πράγματι έχει αρχίσει μια κινητικότητα, δηλαδή αρχίζει και σπάει το απόστημα, αλλά αργά-αργά, εκείνο το οποίο έχει βοηθήσει πολύ στην αλλαγή της θέσης των Νταλιτ στην ινδική κοινωνία είναι η βιομηχανική της ανάπτυξη, διότι σε περιοχές με Ντάλιτ έγιναν εργοστάσια, επειδή είναι πολύ φτηνή εργατική δύναμη, κάποιοι Ντάλιτ απέκτησαν σταδιακά κάποια χρήματα, έβαλαν κομπόδεμα, έγιναν επιχειρηματίες οι ίδιοι και προσλαμβάνουν μόνο Ντάλιτ στα εργοστάσια τους και έτσι δημιουργείται σταδιακά μια μεσαία τάξη, οι Ινδοι βέβαια ακούν την λέξη μεσαία τάξη και σου λένε τι λες εσύ τώρα? Γιατί για αυτούς δεν είναι ταξικό αυτό το πράγμα, είναι από το Βράχμα, αλλά βελτιώνουν την κοινωνική τους θέση και αρχίζουν να είναι και κοινωνικά πιο δυνατοί. Πριν από καμιά 20 χρόνια που σας έλεγα, το Κοινοβούλιο της Ινδίας, η Ινδία είναι ομοσπονδιακή χώρα, έχει πάρα πολλά κράτη και κάθε κράτος ψηφίζει την δικιά του κυβέρνηση, όπως είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, είναι η μεγαλύτερη ομοσπονδία στην γη, η Ινδία, κάθε ομοσπονδία έχει δικές της εκλογές, ψηφίζει το δικό της κοινοβούλιο, αλλά ψηφίζει και κάποιους εκπροσώπους στην κεντρική διοίκηση και εδώ υπάρχει το κεντρικό κοινοβούλιο, όπως είναι στις ΗΠΑ η Ουάσιγκτον ας πούμε. Το κεντρικό κοινοβούλιο αποφάσισε πριν 20 χρόνια να επιλέξει για Πρόεδρο της Δημοκρατίας ο οποίος είναι μακρινός εγγυητής του πολιτεύματος, και το κοινοβούλιο προκειμένου να αλλάξει την συμπεριφορά ως προς τις κάστες οι οποίες έχουν καταργηθεί, αλλά δεν έχουνε καταργηθεί, επέλεξε Πρόεδρο Δημοκρατίας ένα Ντάλιτ που ήταν ένας άνθρωπος αξιόλογος από πολλές πλευρές και ήλθε η ώρα να παρουσιαστεί στο Κοινοβούλιο που τον εξέλεξε και έρχεται αυτός ο Ντάλιτ στο κοινοβούλιο, απευθύνει το λόγο στους βουλευτές και στο τέλος αυτής της διαδικασίας, οι βουλευτές περνούν από μπροστά του και δεν τον αγγίζει κανένας, γιατί φοβούνται μη βρεθούν σε καμιά άλλη κάστα!!
Αυτή λοιπόν η ιστορία με τις κάστες που συνδέεται με αυτό το οικοδόμημα της καρτερίας, της υπομονής, της είμαι και δεν είμαι, ζω και δεν ζω, υπάρχω και δεν υπάρχω, μου συμβαίνει και δεν μου συμβαίνει, όλα είναι και όλα δεν είναι, στον Ινδουισμό, και προσέξτε να δείτε, δεν είναι μια άπραγη κοινωνία, είναι μια ήμερη κοινωνία, αλλού αυτή διέπλασσε αυτό το σχήμα, το ειδικό, η πιο πνευματική θρησκεία μαζί με το υλικό, μαζί με τον έρωτα, μαζί με το πάθος, μαζί με τον ασκητισμό, ο Ινδουισμός είναι για μας η απόλυτη σχιζοφρένεια. Σας έχω πει ότι στις κηδείες οι Ινδοί δεν θρηνούν, δεν έχει νόημα δεν πεθαίνεις, αφού δεν γεννήθηκες και που γεννήθηκες, ζεις ένα τμήμα κάποιου γεγονότος που σου διαφεύγει και που εσύ νομίζεις ότι καταλαβαίνεις ένα κομμάτι του και το ονομάζεις ζωή, αλλά δεν καταλαβαίνεις σχεδόν τίποτα από αυτό που σου συμβαίνει, τόσο καλά !
Προσέξτε να δείτε τώρα, χωρίς να ξεχάσουμε αυτό που σας είπα, ότι δηλαδή η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων της Ινδίας που ανήκουν, ούτε κάστα δεν είναι καν, δέχονται την κατάσταση τους με αυτή την μεγαθυμία, όμως κάποιοι Ντάλιτ στην ιστορία της Ινδίας δεν το άντεξαν αυτό το πράγμα και αντέδρασαν, μια τέτοια ομάδα γύρω στο 1000 μχ, μεγάλη ομάδα Ντάλιτ από το Καζακστάν, διέσχισε την Περσία και έφθασε στην Βυζαντινή αυτοκρατορία, οι Βυζαντινοί κατάλαβαν όμως περί τίνος πρόκειται, ρώτησαν, έμαθαν, τους είπαν ότι είναι ανέγγιχτοι κτλ και τους ονόμασαν Αθίγγανους και παραφθορά της λέξης Αθίγγανος, ελληνική λέξη είναι, που δεν τον ακουμπάς, δεν το θίγεις, παραφθορά της λέξης Αθίγγανός είναι η λέξη τσιγγάνος. Οι τσιγγάνοι είναι ινδικής καταγωγής και η γλώσσα τους είναι ινδικής καταγωγής. Άλλη αντίδραση, όσων Ντάλιτ αντιδρούν, η πιο πρόσφορη αντίδραση τους είναι να ταχθούν με το Ισλάμ, δηλαδή ένας από τους λόγους επέκτασης του Ισλάμ στην Ινδία είναι ότι είναι ελκυστικό σε ομάδες Ντάλιτ τουλάχιστον..
Τώρα να αφήσουμε τον Ινδουισμό ο οποίος παραμένει η τρίτη μεγαλύτερη θρησκεία στο κόσμο και να κινηθούμε σε μια θρησκεία που προήλθε από τον Ινδουισμό, αλλά αυτή έχει προδιαγραφές παγκόσμιας θρησκείας, γιατί ο Ινδουισμός δεν μπορεί παρά να είναι κάτι των Ινδών, δεν μπορεί αυτό το πράγμα να μεταφερθεί σε άλλους λαούς γιατί έχει όλο αυτό το σχήμα το οποίο είναι τελείως ειδικό, ας πούμε ο Βουδισμός που θα πάμε τώρα δεν θα έχει πρακτικές, ούτε το Ζεν ας πούμε, δεν δέχεται πραχτικές, θεωρεί ότι είναι τελείως διανοητική διαδρομή και δεν δέχεται τις πρακτικές, τις απορρίπτει αυτές, τις απορρίπτει ο Βουδισμός ας πούμε μπήκαμε σε μια πρώτη φάση....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου